tisdag 24 april 2012

Nykter och sinnesro önskas

Jag läser, läser och läser.
Det ska tydligen inte vara en konst att hålla sig nykter och drogfri. Konsten är att kunna leva sådan också.
Jag tycker att det är en jävla konst att hålla mig nykter.

Jag tyckte att jag hade kommit ganska långt på min nyktra resa. Helt plötsligt blev det väldigt svårt att låta bli att tänka på droger.
Min "huvuddrog" var alkohol, men det är inte det jag längtar efter.
Jag längtar efter att röka på och att stoppa i mig tabletter som får mig att fly verkligheten.

Igår låg jag och tittade igenom min telefon efter nummer som kanske kunde hjälpa mig att skaffa lite röka. Dom enda nummer som fanns var nummer till AA och NA-vänner.
Hehe how ironic :)

På tv4 fakta finns en dokumentärserie som handlar om missbruk. Jag följer den serien stenhårt. Och jag vet att jag kommer att förlora allt jag har om jag fortsätter att missbruka.
Det vill jag inte.

Jag vill leva nykter med sinnesro.
Jag längtar efter ett möte.
Ser fram emot onsdagsmötet imorgon. Behöver kramar av mina vänner!

5 kommentarer:

Liten sa...

Att röka gjorde man i tonåren...inget som hör till vuxenlivet, skit drog. Hoppas att du tänker i andra banor snart NU. TUR att du inga nummer har kvar :) Jag tror på Dig!! Kram

Fru Venus sa...

Lycka till med din kamp, starkt gkort! :-)

Christer Dyrwoold sa...

Ja även jag petade i mig en massa skit. Rökte en massa brass, men som du så är min huvuddrog alkohol. Jag har aldrig känt något sug efter brass eller några andra tabletter eller tjack.
Nu mera så har jag inget sug efter någonting. Skulle jag få det så får jag tänka på hur det kommer att sluta och hur det var att vakna upp alldeles skakig och svettig och bara vilja dö.

Anonym sa...

Du låter som om du är farligt nära att välja ett återfall. Valet är ditt, hoppas att du väljer det du tycker känns bäst....

Vero sa...

KRAM