måndag 27 februari 2012

Mysmåndag

Vi har haft en jättemysig dag idag, jag och D.
Sovmorgon och sen en tur till mamma för att hämta flyttkartonger.
Vidare till Länsmansgården och stallet.
En förskräckt D, gick på säkert avstånd en promenad med Loke, medans jag red en mycket brallig, före detta polishäst. Denna gång med sadel, så det var inga problem att hålla mig kvar.

Handlade lite på hemvägen, bland annat hittade jag ursöta, stickade tröjor till småhundarna på Ö&B. Bilder kommer upp snart :)
D har lagat en jättegod middag till oss, bestående av lax, romsås och en god sallad. LCHF - here we go again!

Jag hoppas att ni har haft en fin start på veckan. Det har jag!
Måndagskärlek till er <3
Kram!

Ps. Filmerna igår var skit. Ds.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med din D. Ny kärlek och nynykterhet kan vara bedräglig. Samma mekanismer som vid fylla kan göra att man inte tänker klart. Det där med endorfiner bla, bla. Fortsätt att gå på möten efter allt jobb du har lagt ner. I min AA-grupp har flera mer eller mindre slutat att gå för den nya kärlekens skull, inte så bra kanske. Kärlekar kan komma o gå, alkoholismen följer med resten av livet. Det blev lite pessimistiskt i dina ögon kanske, detta inlägg. Det jag egentligen menar är bara att det gäller att vara mentalt i balans vad som än händer i livet. Vi som har följt din resa inser o kan läsa vilken otrolig vändning du har gjort, fortsätt så, så blir det skitbra.....

Mia sa...

Hittade hit från Mia (Hästliv&Hundliv) o vill såklart säga något :-D

Starkt av dig att komma ur och upp, som alla beroenden vi skapar till oss under många år, är det alltid svårt att finna vägen ur - du har lyckats o känns inte alls övermodig utan bara stark på riktigt.

Håller på dig gör jag fast jag inte känner dig :-D

Lolita sa...

Hej vännen. Jag behöver råd ang. missbruk kan du skriva till mig mejl? Kram

lisa_akervall@hotmail.com