söndag 26 februari 2012

Svunnen tid

Jag är så glad att jag inte missbrukade alkohol under tiden mina barn var yngre.
När dom var små, var jag bara en brukare, för att senare bli en storkonsument.
Jag har massor av fina minnen att ta fram, från när barnen var mindre,

Det är helt galet att jag har två snart flyttbara ungdomar här hemma.
Dom har funnits med mig i hela mitt vuxna liv och har vuxit upp till två helt fantastiska människor!
Vem är jag utan dom?

Dom gånger mina barn har sett mig full genom åren, kan dom räkna på en hand.
Jag har varit en expert på att mörka mitt drickande och senaste året även mitt drogande.
Det betyder inte att jag mindre alkoholist för det, tvärtom.
Jag har varit fenomenal på att smyga och smussla.

Det är så oerhört skönt att slippa sånt nu.
Slippa ångsten, hjärtklappningen, smygandet, skammen, tvånget.
Jag kan vara den mamma som mina barn förtjänar.
Jag får må bra.


Inga kommentarer: