onsdag 30 maj 2012

Ta det lugnt

Jag mår sååå bra!
För första gången i vuxen ålder, känner jag att jag inte behöver en man för att må bra. Jag ser fram emot att jobba med mig själv och göra den här nyktra resan med just mig själv som huvudperson.
Det är inte så att jag inte vill ha kärlek från en annan vuxen människa, men den viktigaste nu är jag och att jag lär mig att bekräfta och älska mig själv.
Jag har börjat förstå vad orden ta det lugnt betyder. Jag behöver inte gå ner i vikt på en månad eller träffa en kille så fort som möjligt för att må bra.
Jag behöver ta det lugnt och fokusera på min nykterhet och mitt välmående.
Jag kommer till små insikter så gott som dagligen och det är skithäftigt!!

Hoppas att ni har en fin dag, kära vänner!
Kram & kärlek!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och då är ett bra recept att gå på möten och dela med sig. Ger man, så får man. Skitlätt. Uppskattning och igenkännande av och från andra gör att man automatiskt börjar tycka om sig själv....

Vero sa...

Jag behöver lära mig tycka om mig själv och mitt liv. Har STORA problem med det. Därav formsvackor emellanåt. Och då är alokholen så jävla lätt att ta till sig. Tyvärr.
Jag jobbar på att tycka om mig själv, varje dag försöker jag.

Kram till dig och underbart att du mår bra!