torsdag 24 november 2011

En saknad syster

Bra jobbat av mig att äta upp 475 gram pepparkakor på bara några timmar.
475 gram pepparkakor som var till ädelosten till på lördag.

Min syster har mailat mig igen.
Det gjorde mig väldigt glad. Jag saknar henne och skulle vilja krama henne. Länge.
Jag ska börja med att svara henne. Men det känns svårt.
Det känns som att hon är den kloka och vuxna och jag ett litet, litet barn.

Mitt hem är återigen en katastrofplats.
Det är mängder av disk och spår av leriga tassar överallt där det syns.
Med största sannorlikhet är det även spår där det inte syns också.
Jag ska tvätta alla sofföverdrag idag, tänkte jag.

Jag mår bra.
Har inte varit sugen på alkohol på länge.
Tänk att det värsta suget försvann så fort!
När jag känner mig arg eller ledsen, känner jag inte längre att det skulle vara skönt att berusa mig.
Även om jag inte vaknar utsövd så ofta, så är det i alla fall skönt att inte känna mig skitig av alkohol när jag går upp.

Önskar er alla en superfin torsdag!
Massa kramar!


Inga kommentarer: