torsdag 3 november 2011

Motgång

Det har varit tungt och motigt hela dagen idag.
Min äldsta behövde åka in till stan tidigare och jag hade inte hjärta att neka henne skjuts, så mycket som hon har sällt upp på mig.
Det var en sjukt jobbig resa. Jag satt i bilen och försökte göra mig så osynlig som möljligt, medans min dotter gick in i ett par butiker.

Nu har jag precis kommit hem från föreläsningen av Annika Östberg.
Det var säkert en jättefin föreläsning, men jag satt mest och tänkte på hur mycket folk det var där och hur jag skulle ta mig ut, utan att synas.

Jag tycker att det är sjukt jobbigt när folk tittar på mig.
Jag känner mig tjock och ful och som tröst köpte jag världens största godispåse, på hemvägen.

Imorgon hoppas jag att jag har kraft, att fortsätta jaga psykologen på beroende, eftersom han inte ringde upp mig idag.

Inga kommentarer: