måndag 28 november 2011

Förvunnen nyckel

Jag är så jäkla arg!!
Hade tänkt att lämna det här utanför bloggen, men jag behöver skriva av mig.
För några veckor sedan lånade min granne orginalnyckeln till min bil för att kolla upp felet på bilen.
När jag bad om nyckeln tillbaka, påstår han att han lagt den på ena framdäcket för en vecka sedan.
När jag gick ut för att hämta den fanns den varken på däcken eller marken runt omkring.
Han säger nu att han tror att jag har tagit nyckeln och tänker göra ett försäkringsbedrägeri på bilen, för det har han "hört" att jag ska göra.
Själv tror jag att han har slarvat bort nyckeln, för varför skulle han annars inte hört av sig på en hel vecka och talat om att han lagt nyckeln på ett däck??
Han menade på att jag lagt deras nyckel ute också, så det var samma sak, men det var en överrenskommelse som jag och hans sambo hade. Varje gång jag lånade bilen frågade jag vart jag skulle lägga nyckeln.
Två gånger har jag blivit utsatt för sabotage på min bil, trots att jag bor som jag bor och hade aldrig tillåtit att nyckeln skulle läggas på ett däck.

Försäkringsbolaget skrattade mig rätt upp i ansiktet när jag talade om vad som hänt.

Bilen går nu, men jag vågar inte ha den hemma pga att nyckeln är borta. Jag tror inte att min granne förstår allvaret med att min nyckel är försvunnen.
Jag tycker att det ligger under hans ansvar att göra en ny nyckel, memn egentligen spelar det ingen roll, för en nyckel är likt förbannat borta.
GAAH! Jag sliter mitt hår!
Det enda jag vill är att ha tillbaka min nyckel!!

Ååååh, vad jag vill flytta härifrån.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Det var inte någon snäll granne =(
Kramen

Anonym sa...

Han kanske vill leka "gömma nyckel" :-)) Grannen kanske har tråkigt!?