onsdag 30 november 2011

Svensk läkarvård

När jag var hos psykologen på beroendekliniken senast, så lovade han att prata med läkaren angående min sjukskrivning.
Det är över två veckor sen. Kanske tre till och med.
Har sen i torsdags förra veckan, jagat någon på beroende som kan hjälpa mig, men ingen ringer upp.
Jag har lämnat personnummer och telefonnummer varje gång, men icke.

Idag får jag tag på högst otrevliga telefonisten LISBETH. Hon talar om att man avslutat mig från beroendekliniken.
WHAT??
Vem glömde ge mig den informationen?
Vad hände med läkaren som skulle sjukskriva mig i november?
Vem hjälper mig nu?
Hur fan kan man avsluta någon som krökat i 23 år, men inte fått pratat med en läkare?

När jag sökte hjälp hos min husläkare, så remiterade hon mig till beroende, understruket att jag måste träffa en läkare.
Jag fick träffa en sköterska och en psykolog och nu är jag avslutad. Fint.

Nu sitter jag och väntar på att samma sköterska och psykolog ska ringa mig upp mig.
Jag är skitförbannad och ledsen.

Inga kommentarer: