fredag 18 november 2011

Fredag

Vaknade av konstiga, obehagliga drömmar, där jag bland annat stal pengar av en nära vän.
Känner mig trött.

Jag har inte ätit godis på 4 dagar.
Har minskat på kolhydrater och skippat bröd helt och hållet.
Det känns bra.
Jag är inte särkskilt sugen på godis, det går lättare än jag trodde.

Längtan efter alkohol är mindre och mindre.
Jag saknar inte mitt vin lika mycket längre.
Tanken på att dricka mig riktigt full, känns äckligt.
Jag är inte säker på att jag kommer att känna så alltid, men just idag känner jag så.

Min äldsta har lovat att vara hemma ikväll och hålla hundarna sällskap, så att jag kan hitta på något om jag vill.
Troligen åker jag hem efter mötet, om jag känner mig själv rätt, men det är skönt att veta att jag kan, om jag vill.

Have a good one!
Kram!

2 kommentarer:

Christer Dyrwoold sa...

Blir så glad över att läsa att det går bra för dig. Du hjälper mig verkligen. Tack för att du finns.

Gudence sa...

Keep sober and good luck!
(har inte svenska bostaver pa PC'n so skriver jag pa engelska ok?)
I like your blog. Keep on writting that will keep your mind away from the booze.
Jordan frmo Republic of Macedonia