torsdag 24 november 2011

Hundbråk

Då har min genomsnälla kamphund Loke varit med om sitt första slagsmål.
Vi var ute på ängen och lekte med bollen och Loke såg en matte med hund.
Han vägrade lyssna på mig och sprang dit.
Det tyckte inte den lilla blandrasen i koppel om, utan gjorde utfall och högg Loke. Loke svarade tillbaka, men vi fick isär hundarna. Jag och Loke låg i en hög (jag överst) tills matten med blandrasen gick in i sitt hus och stängde dörren.
Hoppas, hoppas, hoppas inte att detta försört Lokes tillit till andra hundar.
Han har alltid funkat bra med alla raser och storlekar.

Den andra hunden verkade oskadd och Loke fick bara ett sår på ena örat.
Jag visade vart jag bodde om det skulle bli några skador på den andra hunden.
Jag går nog över till dom och kollar läget om en stund.

Inga kommentarer: