torsdag 17 november 2011

För min egen skull

Det har varit en fin torsdag.
Jag har tvättat och städat och till barnens stora förvåning, lagat två olika middagsrätter. Inte så avancerade, men ändå.
J kom förbi efter sitt pluggande i Uppsala och vi gick en promenad med hundarna, åt och åkte sen på möte i Enköping.
Träffade en tjej där som jag bytte telefonnummer med.
Det är ett mysigt gäng, gruppen i Enköping.

Imorgon ska jag själv försöka ta tag i min bil. Det är inget stort fel och jag förstår inte varför det inte hänt något på snart fyra veckor.
Min äldstas kompis pojkvän är duktig på volvobilar, så jag ska ringa honom.

Jag mår bra.
Är glad att jag är nykter.
Idag  på dagen exakt, har jag varit nykter i tre månader
Jag vill inte tillbaka till mitt gamla liv, som i slutet bara gick ut på att berusa och droga mig.
Jag har flera saker som hänger över mig, men jag ska ta tag i dom och samtidigt vara nykter.
För min egen skull.
För mina barns skull.

Jag älskar gemenskapen och ser fram emot att hänga med dessa fantastiska själar.
Vama, omtänksamma och vackra människor.

Hoppas att ni har det gott där ute!
Kram och kärlek!

Inga kommentarer: