torsdag 25 augusti 2011

Att ta mig för

Tungt. Jag har ingen ork eller energi, förmår mig inte att göra något hemma eller ta hand om mig själv.
Jag sover illa på nätterna och inatt har jag drömt obehagligt. Jag känner mig ensam och övergiven.
I boken jag läser står det hur viktigt det är att byta ut gamla rutiner. Jag vet inte hur. Känns som att jag inte har några rutiner att byta ut.
Enda sen jag skadade foten i flaggstångsolyckan, så har jag legat på soffan. Jag kan fortfarande inte gå mer än kortare sträckor och det känns som att jag har ökat ungefär 400 kg i vikt.
Jag har saker att ta tag i hemma, allt från att tvätta till att måla trappan, men jag finner ingen som helst ork.

Jag har försökt att söka efter bloggar på nätet som handlar om missbrukare, för att läsa om hur andra klarar sin vardag, men jag hittar bara några få och dom flesta är inaktiva.

En del av mig saknar att prata med mina vänner, en annan del tycker att det skönt med tystnad.
Jag saknar B, men vet inte om jag vill eller kan ha honom kvar som vän. Vissa personer påstår att han aldrig var en vän, men bortsett från att han försåg mig med droger, så gjorde han mycket bra för mig.

Jag är vansinnigt sugen på att tatuera mig igen. När jag har mått dåligt är det det enda som har hjälpt mig att må bra (även om jag varit sugen på att åka hem och supa mig full efteråt), men min ekonomi just nu sätter stopp.
I helgen är det tatueringsmässa i Stockholm som jag har sett fram emot så länge, men jag vet redan nu att jag inte kommer att gå. Inte det att jag inte klarar av att vara nykter, det har jag inga problem med, men jag vill inte gärna åka dit ensam.

Ååååh vilken tung dag det känns som idag! Jag ska i alla fall försöka ta mig in till Enköping ikväll och besöka AA där. Tror att det kanske är lite därför jag känner som jag gör idag. En alkoholist i Enköping är lika mycket alkoholist som en i Västerås, men det känns ändå jobbigt.
Jag vet att det inte finns något sätt att skynda på mitt tillfrisknande, men jag önskar att det fanns ett.
Jag vill må bra.

Inga kommentarer: