söndag 28 augusti 2011

Höstluft

För första gången på flera veckor så har jag sett till att haft saker att göra idag och oj, vad mycket bättre det känns! Jag och min äldsta åkte på eftermiddagem iväg och köpte två vitrinskåp, som jag hittat på Blocket. Efter det fortsatte jag att ta tag i mitt hus, har legat på latsidan med det målande som är kvar. Gjorde i alla fall första strykningen på fönsterbrädorna i vardagsrummet. Känns bra!

Det är helt klart mer enkelt att undvika att tänka på alkohol, när jag sysselsätter mig med något. Men så fort jag sätter mig ner, så kommer tankarna. Lilla djävulen säger att det skulle vara fint med ett glas vin till söndagsfilmen på tv. Lilla djävulen snackar en massa skit och jag försöker att inte lyssna på den.

Idag kan jag nästan gå normalt på min vänsterfot. Står jag helt upprätt med båda fötterna på golvet, så känns ingenting. Det gör fortfarande lite ont när jag går, men snart borde jag kunna motionera som vanligt. Då ska alla mackor, läsk och godis promeneras bort.

Kände att det var riktigt kyligt ute ikväll, när jag gick med hundarna. Det luktade höst.
Den här sommaren har gått sjukt snabbt, men det gör den nog varje år. Nästa sommar ska jag i alla fall inte dricka bort. Jag ska också se till att inte få fallande flaggstänger över fötterna, så att jag slipper soffa och fot i högläge :)

Inga kommentarer: