tisdag 30 augusti 2011

Skål!

Augusti lider mot sitt slut och det får mig att automatiskt tänka på julen. Jag vet att det är lite tid mellan sommar och vinter, men när sommaren är slut, längtar jag till advent och jul!
För mig är december den mysigaste tiden på hela året med stjärnor, stakar och tända ljus överallt.
Jag har valt att begrava dom jular jag hade när jag var liten och ser numera december som enbart fin och mysig.
I år ska vi ha en vit jul jag och barnen. I alla bemärkelser.
Jag vet att jag är lite knäppare än dom flesta andra (mina barn påminner mig ständigt) och jag började redan för flera dagar sen att leta efter vita julgranskulor på nätet.
Hittade en del, men shit vad dyra dom är! 40-60 kr för en kula!!
Så jag gör nog rätt i att börja samla redan nu :)

Jag var vaken till sent i natt och sov som följd av det väldigt länge idag. Alldeles snart ska jag besöka Nyängen och efter det har jag ambitionen att åka till  Iittala
-outlet i Örsundsbro.

Jag har länge tänkt att jag ska börja samla på champagneglas i par, vilket säkert verkar lite udda, nu när jag ska vara nykter.
Men kan jag inte dricka bubblorna längre, så borde jag få ha några fina glas att trösta mig med, i mina nya vitrinskåp :)
Och Pommac funkar alltid att skåla i vid speciella tillfällen. Dessutom så behöver jag inte vara rädd att råka krascha ett dyrt fint glas, eftersom att jag som nykter har hyffsad koll på, vart jag har mina kroppdelar.

Dags att sätta fart här hemma. Vi hörs!

Inga kommentarer: