onsdag 31 augusti 2011

Oväntat besök





Vaknade i morse av att jag hörde knackningar på ytterdörren. Såg på klockan att den var 9 och undrade vem som hade ett ärende till mig så tidigt på morgonen. Eller vem som hade ett ärende till mig överhuvudtaget!

Det visade sig att det var min mamma.
1. Jag gillar inte besök när jag är nyvaken.
2. Jag gillar inte oanmälda besök.
3. Jag gillar inte min mamma.

Det finns en massa olika orsaker till det och jag försöker verkligen som vuxen, att acceptera henne för den hon är och för hur hon har varit, men det är fortfarande en process.
Någonstans så tror jag att alla föräldrar gör så gott dom kan, utefter deras egna förutsättningar, men det är en klen tröst för dom barn som lidit.

Jag ska i alla fall försöka att ta mig till henne någon dag framöver och hämta ett gammalt slagbord som jag har fått. Det kommer att göra sig fint i mitt vardagsrum, efter att jag vitmålat det :)
Apropå att måla... Jag skulle vilja måla mina köksmöbler vita, men mina barn tycker att vi får för mycket vitt hemma. Kan man få för mycket vitt i ett hem? Ju mer vitt, desto fräschare tycker jag.

Jag har hittat så många fina heminredningsbloggar här på blogg.se och känner mig inspirerad att ta tag i mitt eget hem. Å andra sidan så bör jag hålla i mina pengar eftersom det är någon som snart fyller 18 år här hemma :)

Ha en fin dag alla!



Inga kommentarer: