tisdag 30 augusti 2011

Torr i strupen

Träffade Britt-Marie på Nyängen idag. Det gick fint, vi pratade mycket om hemlighetsmakeriet kring oss alkisar, varför vi skäms över våran sjukdom. Jag vet inte om vi kom fram till något, men det är skönt att ventilera sig lite.

Besökte Iittala
-outleten i Örsundsbro och köpte på mig 4 st fina champagneglas. Kikade lite i heminredningsbutikerna där också, och ååååh vad jag önskar att jag hade mycket pengar!

Törsten efter alkohol är riktigt jobbig ikväll och har varit hela dagen. Dom senaste åren har mitt tänk gått ut på att finna tid till att dricka och nu ska jag istället försöka att inte tänka på alkohol överhuvudtaget.
Det är inte helt enkelt.
Imorgon har jag varit nykter i 14 dagar. Det är en liten bit på väg. En bra början.

Känner mig rastlös, tom, förvirrad och trött. Kan inte sätta ord på vad det är.
Önskar att allt inte kändes så jobbigt.
Hur hamnade jag här?
Hade jag kunnat gjort något annorlunda?

Det har ingen betydelse nu i alla fall. Gjort är gjort och jag sitter där jag sitter. Jag måste bara hitta lite verktyg som hjälper mig att må bra.

Inga kommentarer: