måndag 22 augusti 2011

När jag skrevs ut från intensiven och skickades till psykakuten, lovade läkaren där att han skulle ta kontakt med Nyängen åt mig. Han skulle även kontakta min husläkare, eftersom jag har fått nya mediciner. Det har han inte gjort. Jag ringde själv till Nyängen och husläkaren nyss. Underbara Britt-Marie på  Nyängen låter mig komma nästan direkt, jag ska dit kl 14 idag. Det känns skönt att få komma dit med så kort varsel. Hade hon sagt åt mig att komma dit imorgon, hade det känts svårare.

Jag hade sån ångest igår, kunde knappt andas. Förstår inte riktigt vad det beror på, eftersom jag nu har berättat för mina barn om mitt missbruk och börjat ta tag i allt. Det borde väl kännas lättare nu, som en sten som släppts?
Jag känner mig så ensam... Kanske är det därför.
Jag var mentalt förberedd igår, för att gå på ett AA-möte  i Enköping. Jag var helt säker på att det var ett möte kl 19. När jag gick in på deras hemsida, för att kolla exakt vart mötet skulle vara, så såg jag att det var kl 18 och då var det försent.
Ikväll är det ett öppet möte i Västerås. Jag vill så gärna gå och hoppas att M kan följa med mig.

Inga kommentarer: