söndag 11 mars 2012

Återfall eller ej?

Jag berättade för min äldsta att jag tagit alldeles för många morfintabletter under helgen. Jag ville inte att det skulle komma som överraskning, när hon sen läser om det i bloggen. Hon frågade mig då, om det räknas som ett återfall.
Jag vet inte. Är det ett återfall?
Jag tycker själv inte att det är det.
Jag har fått morfinet utkrivet av en läkare, för att ta vid behov, på grund av smärtan ryggen.
Behövde jag 25 tabletter på två dygn?
Knappast.
Jag valde att genast lägga ner morfinet, för att jag är livrädd att förlora kontrollen.
Hade jag fortsatt att knapra, så är jag övertygad om att jag snart hade tagit till alkoholen igen.

Natti, natti mina vackra!
Kärlek <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

STARKT beslut av dig tycker jag!! jag hoppas du spolar ner dem i toaletten!
Du har kommit så långt nu och det skulle vara otroligt sorgligt att det skulle förstöras nu.

Varma kramar från Maria

Anonym sa...

Släng skiten! hellre värk än undergång. Om du har tagit återfall? vad tycker du själv? du är ju inne på att du har käkat fler än du behöver. Bara du kan ärligt svara inför dig själv om den saken.....