måndag 12 mars 2012

Killar kommer lätt undan

Tänk vad enkelt killar måste ha det.
Dom duschar, möjligen rakar sig, tar lite vax i håret och sen är dom klara.

Vi tjejer duschar, rakar benen, sminkar oss och fixar hår. Ska vi dessutom ut på nåt galej, då fixar vi oss extra mycket. Och väljer kläder!
Det spelar ingen roll om jag har bestämt mig för vilka kläder jag ska ha -  eller om jag lagt fram dom innan. Det slutar med 99% att jag står och velar strax innan jag ska iväg och inte har nåt på mig, av det som var valt från början.

Sen har vi den där obehagliga saken som vi tjejer måste dras med en gång i månaden.
Mensäcklet.
Till den hör mensfinnar och pms. Suck.
Mensfinnarna är ju inte direkt som en liten småkvissla, det vet alla vi tjejer.
Själv borde jag vara glad varje gång jag får en mensfinne och inte blir stoppad av polisen, som frågar varför jag kör mot rött?!


Kärlek!

Inga kommentarer: