torsdag 22 mars 2012

Tack för den här tiden

Ooooh jag är så jävla arg!!
Hade fått ett brev lämnat till mig i min brevlåda idag, från min rara hyresvärd.
Hon skriver att hon känner sig kränkt och utlämnad efter att jag har skrivit om dom i min blogg för 3 månader sen, angående hyreshöjningen här i huset.

För er som inte förstått, vill jag klargöra en viktig sak.
Bloggen är min dagbok.
Jag började skriva samtidigt som jag blev nykter, efter 23 års krökande.
Mitt mående har sviktat, med alla möjliga tillstånd av humör.
Det jag skriver är inte igenomtänkt, utan kommer från hjärtat, där och då, här och nu.
Ibland är jag glad och välmående, ibland är jag ledsen eller arg.
Som nu.

Trodde inte i min vildaste fantasi att min hyresvärd följde min blogg. Mig veterligen har jag inte lämnat ut min bloggadress till henne.
Hon skriver i brevet att att jag upprört berättat om att jag ska betala nästan 7000 kronor i månaden för mitt boende, men inte att det ingår värme, hushållsel och vägunderhållning.
Ja, jag var upprörd. Och jag anser mig ha rätt att känna vad jag vill. Likväl skriva i min blogg.
Jag kan säga att jag aldrig har frusit så mycket nån vinter någonsin, som jag har gjort i det här huset. Inte heller har jag halkat omkull så många gånger på osandad väg, utanför huset.

Min hyresvärd skriver också att jag vill framhålla här i bloggen, att jag lagt ner en förmögenhet på renovering av huset, men inte talar om hur många djur jag har som bor här.
Jag har fyra hundar och två katter, så nu vet ni alla det.
Dom få skador som min stora hund gjorde när han var valp, har jag åtgärdat. Inga nya skador har uppkommit och skulle det ha gjort det vet jag vem som är skyldig att rätta till dom!

Jag har heller inte enligt min hyresvärd, följt avtalet vi hade om trädgården. Jag tror att hon menar att jag inte klippt gräset fyra gånger i veckan. Dealen var att vi skulle hjälpas åt, men hennes man hann ta mej fan före varenda gång det skulle klippas. Jag antar att hon tyckte att jag skulle ha anlitat en trädgårdsmästare, dom månader jag inte kunde gå pga av min krossade fot.
Att jag plockat fallfrukt till förbannelse eller klippt träd och buskar, räknas tydligen inte som trädgårdsarbete.
Jag har även köpt en del perenna växter till trädgården, som hon sa att hon skulle betala för. Rosor, clematis,  pioner mm. Jag antar att det dras av från hyreshöjningen.

Vidare påstår hon att jag har kört rattfull på hennes gård och det gör mig så jävla arg att jag nästan spricker!!
Ja, jag körde rattfull en gång på en privatfest långt ute på landet förra våren, där det inte fanns folk (ingen ursäkt), men INTE här där jag bor.
Som sagt det är ingen ursäkt, men jag står för vad jag har gjort och jag sökte även hjälp strax efter mitt hemska misstag.

Det mest märkliga i det här brevet jag fick av henne, är att hon skriver att hon är så pass gammal, att hon tycker att man ska vara rak och ärlig.
Jag undrar varför hon då väntar en vecka innan min flytt, innan hon berättar allt som hon är missnöjd med, vad det gäller min tid som jag och ungdomarna har bott här.

Hon skriver också att jag har hängt ut hennes svärson och nästa hyresgäst här i bloggen.
Det får stå för henne.
Jag har aldrig namngivit några personer i min blogg, IFALL det skulle vara någon som råkar känna till vem jag är.

Min hyresvärd vill nu att jag skriver en lista på allt som ska åtgärdas på huset, som nästa hyresgäst hade anmärkningar på, som tex det mögliga badrummet och dragiga fönster med mögel i karmarna. Med tanke på att jag har tagit huset i det dåliga skick det är, tycker jag att det är bättre att han själv skriver en lista på det han vill ha åtgärdat.

Med brevet i handen gick jag nyss hem till min hyresvärd för att diskutera det som skrivits, men hon var inte hemma. Tur var väl det, för det var länge sen jag var så här arg.

Som sagt. Det jag skriver kommer från min sinnesstämning nu och här.
Det här är min blogg och vill någon ta åt sig av det som står, var så jävla god.
Jag har aldrig namngivit någon här, förutom min pojkvän och nya hyresvärd.
Jag finner det föga troligt att folk i min hemstad läser denna blogg, då jag aldrig har lämnat ut min bloggadress.Jag finner det ännu mindre troligt att någon vet vem min hyresvärd är, då få vet vart jag bor.

Om jag inte får ha mina egna tankar, känslor och upplevelser - läs inte min blogg






Inga kommentarer: