måndag 19 mars 2012

Self-pity

Ibland önskar jag att jag skrev ett inlägg, innan jag läste mina kommentarer. Som idag till exempel.

Danne hade inte skickat ett godmorgonmess till mig imorse. Inte heller hade han svarat på ett mess som jag skickat till honom i natt.
Det fick mig att bryta ihop.
Jag vet att det inte handlar om ett sms.
Det handlar om nåt helt annat.

Igår kväll satt jag och lyssnade på lite gammal musik. När jag hörde I used to love her med Guns n' roses, hade jag lust att röka en feting. Jag rökte inte ens gräs på den tiden. Det började jag med i somras.
I natt drömde jag att jag drack vin med Lill-Babs. Jo, det var väl trevligt, men jag drack upp hennes flaska, innan jag ens hade öppnat min egen. Jag kände mig full på riktigt i drömmen.

Jag tror att det var länge sen jag grät, men när jag vaknade idag, var det som att öppna en kran.
Jag tycker synd om mig själv idag.
Jag är bra på att tycka synd om mig själv. Det har jag gjort hela livet. Det är troligen det enda som jag har varit riktigt bra på. Mästare skulle man kunna säga.

Jag behöver J. Jag behöver SM. Jag behöver min sponsor Mi.
Just nu sitter jag och samlar mod till att ringa.

215 dagar utan alkohol. Ja, det svänger verkligen.



1 kommentar:

Vero sa...

Åh en stor styrkekram till dig.
Ring till dem du behöver och gör det nu.

Kram!