lördag 31 december 2011

Länsmansgården och lite annorlunda bröllopspartaj

Jag fick huset!!
Jag är så jävla glad!!
Kan knappt fatta att det är sant. Jag fick det verkligen!
Imorgon säger jag upp min nuvarande bostad :)

Huset heter inte Nämndemansgården, som jag trodde, utan Länsmansgården.
Gunilla nappade direkt på mitt förslag och sa att jag hade tur som kom idag, för ikväll skulle en kille komma och titta på huset, som skulle tagit det direkt.
Hon sa att hon tror att allt har mening och att meningen är att jag ska bo där.
Vi åkte ner till Länsmansgården och tittade inuti det ännu en gång. Gunilla tycktet att det var viktigt att jag skulle "känna" på huset en gång till.
Det som slog mig mest förutom den gamla inredningsstilen, var tystnaden i huset. Det enda som hördes väldigt svagt, var ljudet från kylskåpet.
Underbart!

Åkte därifrån i raketfart (besöket hos Gunilla tog lite längre tid än räknat) till Bålsta.
Lo´s syster mötte upp oss i centrum och tog oss till lokalen där brällopsfesten hölls.
Det blev inte riktigt som jag hade förställt mig...
11 personer var vi, allt som allt.
Jag hade förställt mig bordsplacering, dukning och musik, glada, pratiga människor, skålar för brudparet osv.
Det blev inte riktigt så, typ inte alls, men jag är glad för Lo´s skull. Hon lyste upp hela lokalen och hennes syster och man var underbara personer!

Skjutsade hem Lo och åkte därefter och hämtade SM för en kaffe från McDonalds på en parkering nånstans i Västerås :)
Fick den glada nyheten att SM ska med till Eskilstuna i morgon i alla fall.
Jätteglad blev jag!
Ska hämta honom efter att han slutat jobba kl 18 imorgon, sen åker vi till nyårskonventet.

Natti natti, mina fina!
Kram <3




5 kommentarer:

stella sa...

Hej

Vilken fin tårta. Är på modet med den typen. Jag har en kompis som gör sådana, hennes syrra säljer på beställning. Och dom kostar skjortan.

Smörgåstårtan ser inte så dum ut den heller.

När jag gifte mig för ett år sedan så var det min man och jag. Vi lånade in vittnen. Vi gifte oss borgerligt i kommunhuset. Vi snyggade till oss på kommunhusets toa straxt innan. Jag hare inga blommor tyckte det var onödigt kraffs. Nä! det var väl inte riktigt så, det var en kostnads fråga. Vi åkte buss dit och buss hem. Vi tog en fika på centrum innan vigseln som tog ca 1 minut. När vi kom hem så åt vi potatismos och korv. Helt oromantiskt alltihopa. Fast egentligen tycker jag det var hur häftigt som helst. Jag var ju inte mindre kär bara för att pengarna tröt.

Men skit samma! Vi var gifta i ett år, nu är vi skilda. Varför vet inte jag? Kanske berodde det på pengar, kanske på något annat? Vad vet jag? Trist var det iallafall, inget jag ville.

Ha en fin dag och grattis till huset.

Hälsning Stella

stella sa...

Önskar dig också ett Gott Nytt År!

Christer Dyrwoold sa...

Vad glad jag blir för din skull. Tänk att hitta ett hus som man trivs i. Jag tycker att du är värd det. Tänk om du fortfarande hade missbrukat. Hur mycket ut av de som nu skedde hade skett? Jag vill verkligen önska dig ett gott slut på det gamla året och harmoniskt år som kommer. Tack för att du delar med dig ut av ditt liv det hjälper mig. Tack!

Vero sa...

Grattis till huset. Spännande.

När jag ska skriva nu så sitter jag samtidigt och läser vad Christer här ovan har skrivit och jag håller fullständigt med.

Anonym sa...

GRATTIS till huset :) Mums vad det såg gott ut! // Kram