torsdag 8 december 2011

Socker

Drömde att jag var på fest inatt. Jag hade tagit med mig öl. 7 stycken var det bestämt :)
När jag skulle ta en, hade någon druckit upp dom. Jag kände mig förtvivlad och började leta runt i värdinnans lägenhet, efter något annat drickbart.
Hittade en flaska med lite rödvin på botten. Hann aldrig dricka det, för jag hade fullt sjå att leta efter ett glas och sen vaknade jag.

Jag är så sjukt sockersugen hela tiden.
Igår hade jag varit utan socker hela dagen, men köpte en påse godis innan jag åkte på möte. Första biten jag stoppade i munnen, var en euforisk känsla!
Ren tillfredställse. Som när jag var aktiv och tog första klunken vin, efter en dag utan alkohol.
Jag har prövat att stoppa i mig alla möjliga kosttillskott som ska dämpa suget, men inget hjälper.

Tips någon??

Önskar er den bästa torsdagen!
Kram!

5 kommentarer:

L sa...

Har du testat magnesium? Skall fungera enligt en vän till mig.
Kram L

Anonym sa...

Strunta i sockersuget, hellre det än att trilla dit igen, käka o var glad, jag kämpar också på med mitt, har varit nykter drygt 1 1/2 år nu, lycka till o fortsätt att frossa socker. det kan du ta hand om när du är stabilare, kram A.

Anonym sa...

Man kan inte sluta med allt samtidigt. Bättre med "lite godis" än alkohol.

stella sa...

Jag var nyss ner till centrum och köpte två stora paket juice. Jag dricker massor av läsk. Äter kakor så det är inte klokt. Hårt bröd går åt i mängder. Lite chips slinker också ner. Och naturligtvis godis. Tuggar hela tiden.

Ändå så har jag bara slutat rökt.

Drunk Bitch sa...

Jag tackar för erbjudandet, men det är bara det att jag inte är redo för att ta steget mot ett helt nyktert liv. Jag kämpar istället för att få ner det till min lediga lördag varannan vecka.