onsdag 21 december 2011

Nattsudd

Jag har bjudit över min mamma till oss på torsdag, när jag och barnen ska fira jul.
Det var min äldstas idé.
För första gången i vuxen ålder känns det helt okej.
När jag bjöd hit henne sa hon att hon var fattig och deppig och bara skulle sitta hemma och försöka glömma bort julen.
Jag sa att hon kunde vara fattig och deppig hos oss i stället.
Ingen ska behöva sitta ensam och må dåligt.
Så på torsdag kommer hon och hennes lilla hund hit och är med på vårat julmys.

Jag tackar AA och NA för att jag känner mig lugn och trygg inför hennes besök hos oss.
Tack vare gemenskapen lär jag mig att vara ödmjuk.

Hittade en klänning idag på min shoppingrunda, som jag kan ha på bröllopet. Vill inte påstå att jag kände mig smal och fin i den direkt, men den är ett alternativ.


På fredag ska jag prata med Gunilla om Nämndemansgården. I mitt huvud har vi redan flyttat in.
Jag har en idé om hur jag ska få ner hyran en del. Håll alla era tummar för att vi får huset!
Jag hoppas med hela mitt hjärta att vi firar nästa jul där.
Kan verkligen se framför mig hur vi myser ihop oss vid kakelugnen!

Inga kommentarer: