fredag 16 december 2011

Rymling

Såg en brunvit spingerspaniel genom köksfönstret när jag höll på att städa som bäst.
Den sprang omkring och luktade på tomten.
Skyndade mig att slänga på mig gummistövlar, fylla fickan med godis och ta med Lokes koppel ut, men hunden var borta.
Gick en sväng i skogen och visslade och letade, men ingen hund.

Tog bilen och åkte runt till varenda granne och frågade vems hund det kunde vara. Besökte ca 10 personer innan jag hittade rätt ägare och då var hunden redan tillrätta. Skönt!
Det visade sig att springerspanieln löpte och hade en tendens att rymma i såna tider.

Det var i alla fall min dagens aktivitet :)
Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så där ja!!
Vilken tur att hon kom tillrätta!
Verkar som ett trevligt litet äventyr du kom ut på..
Märks att hjärtat är fullt av kärlek....

Hoppas din helg har lite roligheter att bjuda på!


Shit vad dagarna rusar iväg, är nyfiken, vilken dag räknar du som 4 månader?

121 kramar
Vapors