lördag 1 oktober 2011

Affirmera mera!

Det kryper i mig.
Jag är rastlös, ensam, törstig och irriterad.
Ett par glas rött skulle vara trevligt. Fast det var aldrig trevligt senaste tiden jag drack. Men ändå.

En kille på AA igår, sa att han hade bytt ut hela sin bekantskap, efter att han blivit nykter. Han skulle spendera sin fredagkväll med sina nya nyktra alkoholistvänner. Det lät trevligt, men hur umgås nyktra människor med varann?
Jag vågade inte fråga.

Jag tror att jag ska börja med affirmationer igen.
Hade hela min förra lägenhet fullt med lappar som jag klistrat upp på väggar, skåp och speglar.
Tog ner dom ganska fort eftersom mitt ex tyckte att jag var konstig.

Men folk säger att affirmationer hjälper. Hjärnan är så korkad att den inte kan skilja på fantasi eller verklighet. Matar man hjärnan tillräckligt länge med en fantasi, så tror den att det är sant till slut.

Min yngsta är i stan och min äldsta åker snart till sin pojkvän.
Det blir ännu en ensam fredagkväll.
Kanske ska börja med att affirmera fram en nykter, snygg och snäll pojkvän?

Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Om du gillar "trubadurer" har jag världens bästa, som dessutom är singel ;)