måndag 10 oktober 2011

Bolag eller möte?

Jag är hemma och jag är nykter.

Jag tog min egna bil till Västerås.
Kände att jag inte kunda samåka, när jag mådde som jag gjorde.
Hela vägen till Västerås undrade jag vart min bil skulle ta mig. Till bolaget eller mötet?

Om det blev bolaget, hur mycket vin skulle jag handla?
En flaska?
Det skulle vara för lite.
Två flaskor?
Tänk om inte det räckte heller'?
En box då?
Då skulle det bli vin över och jag skulle fortsätta att dricka imorgon.
Det kanske vore bra. Då kunde jag lägga in mig på ett behandlingshem.

Jag funderade också över när jag skulle kunna dricka mitt vin. Efter att min son lagt sig?
Det kunde ju dröja länge.
Jag kom fram till att sovrummet var det bästa alternativet.
Då kunda jag börja dricka direkt jag kommit hem utan att bli störd.


Bilen tog mig till mötet.
Det blev en skitjobbig timme.
Jag kunde bara gråta.
Jag önskade att jag inte hade åkt dit.
Folk frågade mig hur jag mådde och klappade mig på axeln.
Jag önskade att dom bara skulle låta mig vara.

Jag orkade inte med sinnesrobönen. Lämnade lokalen när hatten gick runt.
Höll på att backa över L när jag skulle åka.
Märkte inte att hon sprungit efter mig.
Hon sa att hon skulle ringa mig senare ikväll.
S gick också efter mig och sa att hon skulle ringa mig imorgon och hälsa på om jag ville det.
K ringde när jag satt i bilen på väg hem.
Jag stängde av telefonen.

Jag orkar inte.
Jag vill inte.
Jag vill vara ensam.
Jag vill lida.
Det är det enda jag är bra på.

1 kommentar:

Susanne sa...

Dina nya vänner finns där, när du är redo. Massor med bamsiga varma kramar