fredag 7 oktober 2011

Besök

Det första jag gör varje morgon när jag vaknat är att släppa ut hundarna.
Så även denna morgon.
När jag öppnade dörren, hörde jag en bil är precis utanför.
Stängde snabbt igen dörren, livrädd att bli sedd.

Jaha, och då knackar det på dörren och utanför står en man. Ingen snygging, men likförbannat en man. Jag tror att jag lättare hade hanterat om det var en kvinna som stått på min trapp. Det är i alla fall vad jag får för mig.

"Ursäkta att jag stör, jag har kört vilse" sa mannen.
"Ja, det hoppas jag" hörde jag mig själv säga.

Han tittade lite konstigt på mig. Det var inte meningen att låta otrevlig. Han kan ju inte veta att jag  ogillar spontana besök.
Eller så tittade han konstigt på mig för att mina pyjamasbyxor saknar resår och hängde vid knävecken, ögonen var som små, smala streck och håret som på ett penntroll.

Jag inser nu att jag troligen skrämde honom mer än han skrämde mig!
Hur som helst, så hoppas jag att stackarn hittade rätt till slut.

Mardrömmarna har avlöst varandra i natt.
Jag känner mig trött och känslig.

Snart kommer J och det ska bli roligt. Senare blir det ett AA-möte.

Vi hörs senare!
Kram!

Inga kommentarer: