fredag 21 oktober 2011

Mani

Så här såg mitt intag av mat ut igår:

En tallrik lättvaniljyoghurt med dinkelflingor.

Direkt efter, gårdagens rester av godispåsen.

Ett par timmar senare, 2 glasstrutar med kolasås + lite glass direkt ur plastlådan.

Ytterligare ett par timmar senare, 2 våffelstrutar fyllda med bara kolasås.

Till middag, 1/4 långpanna med ugnspannkaka och massor av sylt.

En stund efter, två knäckemackor med makrill och en våffelstrut med kolasås.

Avslutade kvällen med ca en liter vaniljglass direkt ur plastlådan.

Idag känner jag att det får vara nog!!
Har känt så  flera gånger tidigare, men när jag ser det på svart på vitt, vad jag faktiskt stoppar i mig, inser jag hur jag misshandlar min kropp.

Bye, bye socker, hej LCHF!
Jag har sökt på internet efter för och nackdelar med LCHF, risker och recept och allmän information. Sen igår har jag suttit helt maniskt och skrivit av recept och inköpslistor.

Kommer på mig själv hur jag blir när jag ska börja med - eller köpa något nytt.
MANISK.
Det spelar ingen roll vad det handlar om. Jag ger järnet när jag går in för något nytt och det slutar alltid med platt fall.
Mina maniska perioder är oftast ganska korta.
Det här är något jag inte har tänkt på tidigare när jag druckit, men med nyktra ögon, ser jag tydligt vilket beteende jag tidigare haft.

Snart är det dags för att gå spåret med hundarna.
Önskar er alla en fin fredag!
Kram!




Ps. Tack för era fina, varma kommentarer. Dom betyder mycket för mig!! Ds.

Inga kommentarer: