lördag 15 oktober 2011

Bamsefar

Drömt mardrömmar igen. Denna gång om en stor björn som försökte ta sig in i mitt hus. Den var hotfull och skulle döda både mig och mina barn. Till slut lyckades jag ta mig ut och köra över den med en bil, som för övrigt var en rosa cadillac :)
Drömde även att jag blev ratad av min bästa vän och att det gav mig en anledning att börja dricka igen. Jag drack och drack och drack och sa till min väns mamma, att jag inte skulle sluta förrän jag var död.
Tänkvärt.

Min dotter läser min blogg. Igår sa hon att hon har varit jätteorolig dom senaste dagarna, att jag ska ta ett återfall.
Den lilla Djävulen brydde sig inte så mycket om, hur barnen skulle säga eller reagera, om jag drack . Lilla Djävulen tänkte att hon säkert skulle kunna komma på en rimlig anledning.
Jag är glad att jag vann över den lilla satan.

Jag får inget besök idag.
Även där har alkoholen ställt till det.
Hade det varit för ett par månader sen, så hade jag blivit både arg och besviken.
Nu vet jag bättre.
Det är en jävligt svår sjukdom att tampas med.
Begäret är ofta större än viljan.

Nu ska jag be för min underbara vän, så att hon hittar till gemenskapen. Där känns problemen lättare att hantera. Framför allt så är man inte ensam.

Hoppas att ni får en fin dag!
Kram!

2 kommentarer:

Susanne sa...

Du är mycket starkare än vad du tror. Tänk bara på att du vann över den lilla Djävulen. Du är sååå stark.
Ha en underbar lördag
Bamsekramar

Christer Dyrwoold sa...

Vill önska dig detsamma. Själv mins jag inte mina drömmar. Fast jag vet att jag drömde många sjuka drömmar i min nynykterhet. En gång drömde jag att jag klämde en finne och det kom ut brass i stället för var. Tror till och med vi rökte på det. Nej jag mins inte fast det var en väldigt sjuk dröm. Jag rökte ju en massa hasch också när jag drack. Fast det var inte min huvuddrog utan det är alkoholen som är det.