lördag 15 oktober 2011

Det viktigaste

Lördagkväll och ensam hemma.
Hade det här varit för ett par månader sen, så hade jag med största sannorlikhet varit full nu. Åtminstone på god väg.

Känner mig lite irriterad.
Vill inte sitta ensam, men vill heller inte ha sällskap.

Har folk omkring mig som jag är väldigt besviken på, men jag försöker att inte lägga energi på att tänka på dom. Jag måste fokusera på mitt tillfrisknande. Det är viktigast.

Jag försöker läsa, men ingenting fastnar.
Ångesten är tillbaka.
Det svänger så fort.

1 kommentar:

Christer Dyrwoold sa...

Min kära nyvunna vän vissa dagar kan kännas trist och ensamt. Fast du ska veta att du har många vänner runt omkring dig. En del kanske du aldrig träffar fast du ska veta att jag vill stötta dig i din nykterhet. För du hjälper mig i min nykterhet. För det är mycket som jag har glömt bort efter alla år i nykterhet. Fast du ska veta att i början av min nykterhet så funderade jag på hur de som hade fem år ut av nykterhet om det verkligen var sant. Fast nu när jag själv har så lång nykterhet så upptäckte jag att jag bara behövde vara nykter en dag i taget.