lördag 29 oktober 2011

M

Hittade några trattisar ute, men dom var väldigt svåra att se bland alla löv. Gav upp efter ett par timmars letande med en tredjedel fylld korg.

Kände mig redo för att träffa M och bjöd in henne och hennes underbara dotter V på kaffe och nagelskulptering. Det blev en jättemysig stund och jag märkte hur mycket jag har saknat M.
Hon erbjöd mig att låna hennes bil imorgon för att åka på möte. Jag ville gärna tacka nej, men behovet av ett möte är stort, så jag tackade och tog emot.
Det känns fortfarnade jobbigt, men jag får lita på känslan att hon vill låna ut bilen, för att hon är glad att hon kan hjälpa mig.

Jag är enormt tacksam för det, känner att jag verkligen behöver ett möte.

Jag har börjat fundera lite över behandlingshem igen. Tror att jag ska ta upp det med beroendekliniken nästa gång jag ska dit.
Suget efter alkohol är kraftigt ikväll.
Längtar efter ett stort glas rött.


1 kommentar:

Anna sa...

Bravo! Lita på att dina vänner själva kan avgöra vad som är bra för dem när de vill erbjuda dig hjälp. Jag skulle bli jätteglad om jag kunde hjälpa en person som dig. En sådan som verkligen försöker och kämpar. Du är värd all hjälp du kan få och jag är övertygad om att du kommer att fixa den här resan mot ett liv i frihet, utan beroende.