onsdag 5 oktober 2011

Dela medicin

Sol idag med, vilken lyx!

Jag har suttit i telefon med husläkarcentrum och dom har verkligen testat mitt tålamod idag.
Förra veckan träffade jag min husläkare, för att kolla upp hur mina nya mediciner fungerade.
 En av medicnerna ville hon inte skriva ut (Naltraxon, medicinen mot mitt alkoholsug), utan det skulle den läkaren som skrivit ut från början göra.

Igår när jag var på apoteket fanns inga mediciner alls att hämta ut. Inte ens min antidepressiva medicin, som min läkare vill att jag ska äta i ett år till.
När jag pratade med hlc nyss, så sa dom att det tar upp till en vecka med receptförnyelse. Läkaren har  mycket annat att göra.
Jag fick också frågan om hur många tabletter jag hade kvar och om jag inte kunde dela dom så att dom blev fler.

WHAT? 

Egentligen kanske jag inte behöver dom här tabletterna. Jag gråter ju lika mycket ändå :)
Men biverkningarna om jag slutar tvärt, är fruktansvärda. Jag vet, jag har testat förut. 
Naltraxonen borde jag klara mig utan, orkar inte jaga fler läkare. 


Idag är i alla fall en bättre dag!
Jag vill så gärna ut i skogen, men vet inte om jag vågar. Är rädd att gå vilse . Kan alltid ta med mig en bok och min nya termos och sätta mig i skogen utanför mitt  hus. Där är risken minimal att irra bort sig, även om jag har lyckats. TVÅ GÅNGER!!
 
Hoppas att ni alla får en fin dag!

Kram! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte går väl du vilse heller, neheedå dumdidumdum =P
Nästa gång är det kompass som gäller haha.

Om du inte kan hämta ut ny medicin innan den gamla tar slut så är det bättre om du delar dom, just för att inte sluta tvärt och få massa otäcka biverkningar.
Vården har verkligen värdsklass just nu, mmm mmm joråsåatte [/ironi]