lördag 1 oktober 2011

Fylla i mitt hem

När jag berättade för mina barn att jag var en missbrukare, blev det en chock för dom.
Dom hade inte märkt något.
Min äldsta frågade mig: "Är det därför du så ofta talat om hur skadligt det är med alkohol och inte vill att vi ska dricka?"

Det var delvis därför, men också för att kroppens inre organ inte vuxit färdigt när man är i tonåren. En hjärna blir "drickmyndig" ungefär i 25-årsåldern.

Det vet mina barn.
Ändå kom min 18-åring precis hem från krogen, med smink som runnit ner på kinderna, onykter och nyspydd.

Jag frågar vad hon druckit och ungen säger: "Några cider och en massa shots".
Shots??? Det är ju för fan sprit!!!!

Jag gillar inte att hon dricker. För mig är det inte okej under några som helst omständigheter.
Men att peta i sig en massa sprit, det är så mycket o-okej som det bara kan bli.

Jag känner mig besviken och misslyckad för att mitt message inte har gått ordentligt fram.

Btw...fyyy vad äckligt det luktar av spritångor.

Inga kommentarer: