onsdag 5 oktober 2011

Bluff

Från att ha varit en bra eftermiddag och kväll så sitter jag här och gråter igen.
Jag vill så gärna kunna släppa taget och bara låta livet hända, men jag kan inte.

Jag blir glad för dom fina inlägg jag får, men förtjänar jag dom?
Jag känner mig mest som en stor bluff och att det bara är en tidsfråga innan andra märker det.

Min mammas ord ekar allt mer ofta i mitt huvud: "Du kommer att bli precis som mig och mormor", "Du kommer aldrig att lyckas", "Du kommer aldrig att kunna behålla någon vän/pojkvän".

Jag undrar varför hon så gärna ville se mig misslyckas.
Jag skulle så gärna vilja visa henne att hon har fel, men jag orkar inte kämpa.
Jag är rädd. Rädd för att folk ska se igenom mig och försvinna.

Längtan efter en riktig fylla är så stor.
Längtan efter att få vara liten och bli tröstad likaså.

5 kommentarer:

Anonym sa...

50 dagar utan alkohol har du klarat - det är något värt att visa upp <3
Investera pengarna du sparar på att inte dricka i dig själv: http://www.baravara.se/
Kramizar

Monica Andersson sa...

Vad har du för en sorts mamma? Så skulle jag inte kunna säga åt mitt barn, om jag hade något. Fy vad elak hon är.
Och jag kan förstå att du har downperioder då du vill ge upp. Men vi som läser och förstår dej håller alla tummar vi har. Du har ju varit fantastiskt duktig!!!
När man inte mår bra är allt bara skit. Jag vet. Men snälla BM: Ge inte upp!! Främst för dej själv. Titta dej i segeln och säg till dej att du är den bästa som finns! Och att du klara av denna perioden!!! Om och om igen. Tills det fastnar.
Livet är som en berg- och dalbara. Som du säkert vet. Och ibland måste man få gråta ut. Det är helt naturligt, annars hade vi inte kunnat gråta. Men att vara ensam är svårt. Om man inte väljer själv, som jag. Men du kommer att lyckas. För du är söt och gullig och DU ÄR BÄST!!
Hoppas du får en bättre dag idag.
Många styrkekramar från mej.

Pernilla sa...

GRATTIS på 50-dagen :D Hoppas att du får en BRA dag idag :)
Kramar<3

Linda aka Javamorsan sa...

Nä nu blev jag ledsen. Skulle vilja se din mamma i ögonen och säga ett och annat. Så där säger man bara inte till sitt barn. Oavsett vilken ålder barnet är i!! Usch arg!!

Men du är ingen bluff. Du är en människa som kämpar med något som inte är det lättaste i världen. Att du inte känner dig stark varje dag är inget konstigt.
Så länge du kan se dina brister och dessutom skriva om dom så är du fortfarande på rätt stig :)

Är det så att du fyller år idag verkar så. Stort grattis till dig.

Hoppas du får en dag utan tårar och bara skratt. Lev för stunden och fundera inte över vad som händer sen. Le när du är glad och gråt när du är ledsen. Massa peppkramar till dig!!!

Susanne sa...

Fyyy för din mamma. Kämpa på och visa din mamma att du är bäst och kommer inte bli som sin mamma och mormor
Kramar