måndag 3 oktober 2011

Lilla djävulens återkomst

Den här kvällen är första gången som jag mår sämre efter ett AA-möte, än vad jag gjorde innan jag åkte dit.
Jag förstår inte varför, jag mådde ju bra tidigare idag!

Normalt sett så är måndagarna på AA dom bästa dagarna enligt mig.  Nu känns det som att jag aldrig mer vill åka dit.

Jag vill dricka, bli full och gråta alkoholtårar.  Ett återfall skulle sitta fint. Alla andra gör det ju, så varför inte jag?

Så här stor längtan och törst efter alkohol har jag nog inte haft tidigare.

Jag känner mig usel och värdelös. Skulle med största sannorlikhet känna mig ännu mer värdelös om jag drack, för att inte tala om hur besvikna min barn skulle bli.

Jag håller mig till bubbelvatten resten av kvällen och hoppas på en bättre dag imorgon.

Kram! 

2 kommentarer:

Musikanta sa...

Det får du säkert - håll ut! Det kan naturligtvis inte vara lika kul jämt. Du kanske hade lite FÖR stora förväntningar, eller kanske det var någon person som inte var där som du gillade t.ex.

Kom ihåg att alkohol är ett gift som bryter ner kroppen, huvudet och själen sakta men säkert. Min f.d. slutade sina dagar med att sitta i rullstol. Han var ändå juniormästare i terränglöpning när han var ung...
Sov gott och vakna i morgon frisk och pigg!

Stor kram från Ingrid

Anonym sa...

Ajsing bajsing lilla katt
du får ont i magen
Inte hitta på nåt bus
spring till n00bis hus

Finns på mail, sms, msn och mobilen om du vill kräkas på all skit här i världen.
Kramizar <3