söndag 2 oktober 2011

Vilse i storskogen!

Åh, vilken mysig eftermiddag jag har haft tillsammans med n00bis.
Svampplockning stod på schemat.
Vi tog bilen och åkte till "mammas" skog, den enda skog jag inte är rädd att gå vilse i.

Stackars n00bis.
Jag tror att hon litade blint på mig till en början.

Jag tyckte att jag hade koll på vart vi var och vart ifrån vi kom, men när vi skulle tillbaka till bilen, hade jag inte den blekaste aning!! Klockan var rätt mycket och inom ett par timmar skulle det vara riktigt mörkt ute.

Jag såg framför mig hur jag och n00bis satt under en gran och frös, i väntan på att polis och räddningstjänst skulle komma och leta efter oss.

Jag undrar om n00bis var lika rädd som jag. Det var svårt att avgöra, för hon skrattade mest :)

Hur som helst så hittade vi till slut den lilla skogsvägen där vi började vår promend och där bilen stod. Vilken lättnad!!

Det var två ganska trötta tjejer som satte sig i bilen på väg hem. Tröttast var nog Loke.

Svampen då?
Jajamen, det blev en del :)

Ha en toppenfin söndagkväll alla!
Kram!

Min fina present som jag fick av n00bis. Yeeey! Äntligen har jag en termos!! Tack, raraste n00bis!

1 kommentar:

Anonym sa...

"den enda skog jag inte är rädd att gå vilse i"
"undrar om n00bis var lika rädd som jag"
Haha, du e för go <3

Följer gärna med ut i skogen igen men då ska jag ta med mig karta, kompass, gummistövlar (tack för lånet btw) ficklampa, bubbelvatten, varmt kaffe, ljusa kläder, mössa och en filt *skratt*