onsdag 12 oktober 2011

Pitbull

Det första jag tänkte när jag vaknade var att jag skulle ut i skogen. Det är en jättefin dag med blå himmel och strålande sol.
Efter ungeär 10 minuter av vaken tid, inser jag att jag inte klarar av att ta mig nånstans.
Ångesten ligger som en tung filt över bröstet.

Måste ringa till beroendepsyk och boka en ny tid.
Är rädd för att inte bli tagen på allvar. Är också rädd att dom ska bli arga för att jag inte kom på utsatt tid igår.

När jag satt på psykakuten för första gången för över ett år sen, bad jag om hjälp för mitt alkoholmissbruk. Till svar fick jag: "Du vet väl att det inte är bra att dricka för mycket?"

I natt hittade jag ett behandligshem på internet, där man gärna fick ta med sig egna hundar. Inom parantes stod det "Med undantag för kamphundar".

En labrador som följer med husse och matte när dom tältar, är det en kamphund??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dom är jättebra på beroendekliniken. Dom tar dig och ditt problem på allvar och vill jobba med dig för att du ska kunna gå vidare. Ring och boka ny tid - jag följer med dig <3

Anonym sa...

Och du! Grattis till 56 alkoholfria dagar =D
Vilket behandlingshem var det man fick ta med hundar?