torsdag 20 oktober 2011

Sms

Hur ska jag göra med min Theralen?
När ska jag ta den?
Ska jag ta den i förebyggande syfte, tillsammans med mina antidepressiva, eller ska jag ta den när ångesten börjar komma?
Läkaren igår, talade inte om det för mig och jag tänkte inte på att fråga.
Jag får googla lite Theralen helt enkelt :)

Fick ett sms igår när jag satt på psykakuten
Mamma: Kom och hämta symaskinsbordet, jag har lånat ett släp.
Jag: Kan inte. Är på psykakuten.
Mamma: Va?
Jag: Kan inte. Är på psykakuten.
Mamma. Vem är sjuk?
Jag: Jag.
Mamma: Varför hör du inte av dig när du blir dålig?

Hmm...ja, undrar varför?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nackdelen med theralen är att man dagen efter blir väldigt seg och får en slags "theralenbakfylla". Jag har det mot ångest och panikattacker. Jag tar det direkt när jag börjar få känningar OM jag inte vet att jag klarar att hantera ångesten på andra sätt.

Så jag skulle inte rekommendera att ta i förebyggande syfte.

Jag har använt theralen fram och tillbaka i flera år och långa perioder. Tillslut vänjer sig kroppen och jag får ingen effekt av det. Det gäller då om jag dagligen tar mina 3ml i veckor i sträck.

Hoppas jag kunde hjälpa dig lite.

Massa kramar

Suzan sa...

Hittade just hit men kan inte gå utan att lämna en kommentar. Jag känner dig inte men känner MED dig när jag läser. Du är stark och modig som går ut i en blogg utan att vara anonym. Styrkekramar till dig o vilka fina vovvar du har!