måndag 2 januari 2012

Alkoholdjävulen Jag 0 - 1

Tack raringar, för att ni bryr er om mig!
Min äldsta kom och hämtade spriten och vi blev osams.
Hon tyckte inte att jag hade behövt gått in i hennes rum och på sätt och vis hade hon rätt.
Men min beroendesjukdom är STARK och står det bolagspåsar framme, så dras jag dit.

Jag satt, vad det kändes som länge, på min äldstas rum, med spriten uppradad framför mig.
Jag skulle garanterat ha blivit full på det som stod framför mig!
Grät som ett litet barn och tänkte tusen tankar.

Jag hade ingen speciell anledning till att vilja bli full. Mådde fint igår och har gjort ganska länge.
Men alkoholdjävulen i mig gjorde ett glädjeskutt när hon såg alkoholen.

Det här är ännu ett bevis på hur sjuk jag är!
Och att jag inte kan vara säker eller högmodig.

Idag känns det bättre, ska snart åka iväg till Gunilla och prata lite om huset.
Vi hörs lite senare.

Kram mina fina!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fina du, vad skönt att DU vann!!
Visst inte hade du behövt vara på hennes rum men HON ska vissa DIG respekt! Thats it!!

SÅÅ glad över att få läsa dessa rader!


KRAAAM

Christer Dyrwoold sa...

Tack vad lycklig jag blir för din skull. Ja tänk om jag själv skulle falla dit. Hur många hade inte jag sårat då. Nej så egoistisk är jag inte så att jag tar ett återfall. För det skulle ha vart en egoistisk handling att göra det. Nog för att jag är ett stort ego men så stort är jag inte att jag skulle förstöra allt jag har byggt upp för mig själv.

stella sa...

Oh Thank Heaven! :-))

Ha en bra kväll
Hälsning från Stella

Testa att vara med i några fototävlingar. Sånt är kul. Här en jag och Markko min ex var med i.

Jag med en mugg och han med en Kaja.

Tufft!!

http://www.fototavling.nu/avslutade-tavlingar.html?t=7&p=10

http://www.fototavling.nu/avslutade-tavlingar.html?t=7&p=10

Anonym sa...

Inte så lätt för din dotter heller, ni har säkert pratat om DIN sjukdom, hon har mycket att ta in hon också. Det är säkert inte av orespekt som hon handlade som hon gjorde, klart att hon vill ha sin mamma hel o nykter. Om inte annat så blev det ju en nyttig prövning för dig som du vann! Att vara anhörig till en alkoholist är inte det lättaste, att alltid tänka sig för, vi kan aldrig kräva det av våra nära o kära.

Anonym sa...

Skönt att höra att du vann! Bra jobbat!! :) Hoppas dottern försår och att hon inte är långsint. Ha en bra kväll!

Susanne sa...

Va glad jag är att du vann, Du är sååå bäst.
Kramar