onsdag 11 januari 2012

Gamla Sivan

På loppisen i helgen fick jag en gammal hattask av SM, som han egentligen tänkte sälja. Priset han hade satt var på 300 kronor, vilket jag tycker är helt fair.
På ett bord nära vårat hittade jag en exakt likadan hattask, för 25 kronor. Behöver jag säga att jag köpte den snabbare än blixten?
Jag tycker att gamla hattaskar är helt underbara, just för att det finns gammal historik bakom.
I en av askarna fanns en sliten namnlapp där det stod SivRemström.
Jag undrar vilka slags hattar hon hade i den :)
Jag äger inga hattar, men väl ett 50-tal Bukowski-nallar och en av askarna fungerar som ett bra hem åt två av dom.


2 kommentarer:

Vero sa...

Jag äger inte heller nån hatt, eller det kanske jag gör? :S

Jag älskar huvudbonader och skulle gärna äga hattar. Och att våga gå ut med dem okså.

Susanne sa...

Jag har en likadan hattask (bild 2, den kommer från mitt sons pappas mormor.
Kram