söndag 1 januari 2012

En mammas kärlek

Alla här hemma sov länge idag.
Min äldsta åkte aldrig in till stan igår, hon hade jätteont i öronen och mådde inte bra.
Min yngsta hämtade jag upp hemma hos en kompis i natt, på väg hem från Eskilstuna.

Nu är det tyst och tomt hemma, båda ungdomarna har åkt iväg till kompis och pojkvän, hundarna ligger utslagna och jag slötittar på tv.

Det har kommit lite snö igen, men det är inte är särskilt kallt, så det blir mest blask.

Jag sitter och drömmer mig bort till Länsmansgården, mitt fina hus...
Jag vill åka dit snart igen, gå igenom vilka möbler jag vill behålla, titta, mäta och planera.

Trodde att jag skulle bo här i många år till och därför har jag lagt ner ganska mycket pengar på renovering av huset och perenna växter i trädgården.
Det mesta av det jag planterat kan jag dock ta med till Länsmansgården.

Jag berättade för min mamma att jag fått huset.
Hon tyckte att hon kunde få flytta dit hon med om några år, så kunde vi spara pengar ihop.
Eeeh, did I hear correctly?
Hon menade på fullaste allvar att hon kunde hyra ett rum av mig.
Det är så typiskt henne.
Så fort jag tar en fika med henne eller bjuder hem henne till mig, så tror hon att vi har jättebra relation.
Lite småroligt på sätt och vis. Eller tragikomiskt.
Ett par timmars umgänge på julafton och sen ska vi bli sambos och ha en relation som vi inte har haft på 36 år.
Min äldsta bara skrattade och skakade på huvudet.
Jag med.

Ska börja ragga flyttkartonger. Finns en hel del saker som jag kan börja packa ner redan nu.

Ha en jättefin kväll alla!
Kram <3

Inga kommentarer: