söndag 1 januari 2012

Alkoholdjävulen tillbaka BIG time

SM ringde precis som en räddande ängel. Bestämde mig för att hälla ut ciderna.
När jag skulle ta dom upptäckte jag även en halv flaska koskenkorva och två smirnoff.
Helt plötsligt blev det ett HELT annat läge.
Ringde min äldsta. Var förtvivlad, arg och TÖRSTIG.
Jag hade gett dom tillåtelse att dricka igår, men ALLT skulle vara undanplockat tills jag kom hem.
Värst är att hon inte bryr sig om vad jag sagt till henne om starksprit.
Och ciderna var 7- nollor.
Jag är sjukt besviken, jävligt sugen, arg och rädd.

Nu ska min äldsta komma hem och hämta alkoholen och ha den hemma hos sin pojkvän.

7 kommentarer:

Christer Dyrwoold sa...

Oh vad rädd jag blev, jag ber för dig att du ska stå i mot den där djävulen. Tänk bara på allt det värsta som redan hänt när du har vart berusad. Tänk dig att det kommer att bli ännu värre om du kliver in i dimman igen. Det kanske inte slutar med döden fast det kan sluta med att du blir svårt skadad och får lida i resten ut av ditt liv.
Din AA.nät vän Christer

Anonym sa...

Hej

Det verkar som det blivit ett annat läge hos dig, precis som du säger. Låter som det är 0-tolerans som gäller hos dig. Det är svårt att få unga människor att lyssna på vad man säger, men jag tror du måste bromsa dina ungar lite. Risken är väl stor annars att dom blir beroende. Det vet du ju själv att sånt kan vara ärftligt.

Rent ut sagt! Det var väl ett jävla drickande! Alla dricker som dårar. Det har varit en otrolig fylla i nyårs helgen. Läste det på aftonbladet. Nu läste jag att dom har på förslag att förbjuda tobaken helt för att den är skadlig. Men!? inget om alkoholen. Förvånansvärt! Den ställer nog till med mer skador än vad tobaken gör. Tror jag läste det på expressen?

Ta hundarna med ut på en promenad.
Ta med kameran och fota lite.

Öppnna en modesida, fotosida eller något annat på webben. Det är kul och upptar tankarna lite.

Fixa kartonger till din flytt.

När det blir som värst, gå och lägg dig och sov.

Det är riktigt bra att du är arg. Fortsätt med det.

Ge inte upp nu! Håll emot som bara fan!

Anonym sa...

Å min vän jag tänker på dig och hoppas att fortsätter vara ARG och att din äldsta masar sig hem och polckar undan efter sig !!! Usch blev lite arg jag oxå på henne...
mooorrr..

KRAAMAR i massor!

Anonym sa...

Själv kan jag ju tycka att ilska är ibland dom största bovarna att eventuellt börja dricka igen.Nu är jag ju själv alkis, jag vet att känslor är ju svårt att styra, särskilt ilska. Ofta kommer det en massa ovidkommande ilska med på köpet tex, självömkan,en frustration att inte vara som andra (normalt folk). Så jag tycker inte att du ska vara arg så länge, det är absolut ingenting som gynnar sådana som oss i längden, gå på möte och tala om hur det känns, det är alltid skönt att bikta sig till människor som vet vad man pratar om, fast det vet jag att du vet! Kram från en likasinnad...

stella sa...

Hej!

Hur går det?

Med hälsning Stella

Anonym sa...

Snälla...häll ut skiten så det inget finns hemma. Blir arg på din dotter....Hon borde förstå lite bättre. Hoppas att suget INTE blev för stort och att du gick och la dig. Du har varit en kämpe så länge och hoppas att du ska fortsätta KÄMPA!! Kram

Johanna sa...

Förstår att du blir arg, det är respektlöst av din äldsta att lämna alkohol hemma när hon vet om ditt beroende och att du kämpar varje dag för att inte hamna där igen.
Så hade jag vart du hade jag tagit ett rejält snack med henne så att hon förstår att hon inte kan lämna alkohol hemma. Det är inte rättvist mot dig att hon gör så.
Hoppas du mår bättre och jag tänker på dig.
Massa styrkekramar till dig <3