lördag 7 januari 2012

Lördag afton

Är sugen på rödvin.
Gillar inte att sitta ensam hemma på helgkvällarna. Suget smyger sig på.
Aldrig mer alkohol. Aldrig mer.
Jag önskar att jag hade nån att ringa, som kunde komma och krama mig när det känns jobbigt.
Jag behöver få känna mig liten.
Ångrar att jag bjöd hem SM. Känner mig klängig.
Det värsta är att bli avvisad, det har jag alltid tyckt.
Kanske för att jag blev det så ofta när jag var liten.

Jag fryser.
Vill bara krypa ner under täcket och stryka den här lördagkvällen.
Stryka törsten och ensamtiden.
Stryka alla tankar.

Jag kanske kan dricka nåt glas i alla fall...
Bara ett?
Första klunken som gör mig varm och lugn...
En stor jävla klunk.
Favoritglasen som rymmer en halv flaska.
Lite fint röka duger också.

GAAAAH!
Jag är så enomt duktig på att tycka synd om mig själv, så det ska jag göra nu. Gråta, känna mig ensam och tycka synd om mig själv.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas INTE att du sabbar allt så som du kämpat!!! Du är grymt duktig glöm inte det. Man får tycka synd om sig själv....Du ska se att det blir bättre imorgon. Kram

stella sa...

Hej

Hoppas du pallade att låta bli! Idag har tydligen varit en sådan dag som suger. Måste ligga i atmosfären på något sätt. Det har var jäkligt hela dagen. Det har gått i vågor upp och ner hela tiden. Klart obehagligt och svårt att kontrollera. Men jag tror att står man pall en sådan här gång så blir det betydligt längre tills nästa attack. Och den attacken blir nog inte lika tuff.

Jag ska gå och kolla efter något att käka, det enda att göra. Sen gå och sova. Det har varit en mycket tröttsam dag. Tror det varit så för många.

Petra sa...

Att gråta och tycka synd om sig själv är helt ok. Hoppas du klarar dig från att dricka bara...

mammafrida sa...

Låt tankarna komma. Gå igenom de ordentligt o säg sen ordentligt NEJ till begäret. Det fula "lilla monstret" som är den som vill ha alkoholen. Det är inte DU som vill ha det utan monstret.
Jag tror på dig. Du har klarat det här länge o du kommer att klara det idag med.
Kram

Anonym sa...

Sover helt utslagen så trött och nöjd !?

Anonym sa...

Det är vi alkisar experter på, att tycka synd om oss alltså. När vi drack var det synd om oss, när vi slutade var det ännu mera synd om oss. Enkla snabba förödande beslut med huvudet i sanden istället för att försöka att lösa dom. Vi är som småbarn som har tappat klubban i gruset. Jag tycker inte synd om dig, jag ser upp till dig och alla som kan bryta ett dödligt tillstånd. kram...

Anonym sa...

Hej, kom igen nu tuffing!!!!

Jag vet att du kan.
Ge inte upp!

144 kramar
Vapors

Christer Dyrwoold sa...

Ja du BM jag håller på dig vet ju inte hur jag ska kunna stötta dig. Mejla mig så kan vi stötta varandra.