måndag 9 januari 2012

Missnöje och isolering

Ingenting jag företagit mig idag, har fått ett avslut.
Målning av möbler, städning, stegarbete...
Inte ovanligt att jag aldrig avslutar mina projekt.
SM´s halsduk är i princip klar, ska bara fästa och få dit fransar. Den har legat i flera dagar.
Han kan få den lagom till nästa vinter.

Är totalt missnöjd med mig själv just nu.
Känner mig ful, tjock och värdelös.
Har fastnat i gamla mönster som jag hade när jag var precis nynykter.
Vill inte gå utanför dörren, skiter i mitt hem och skiter i mig själv.
Har försökt att bjuda hem folk för att bryta isoleringen, men utan resultat.
Och egentligen trivs jag bäst själv.
Att umgås med människorna i gemenskapen är trevligt, men inte för mig naturligt.
Jag klarar mig bäst själv.

2 kommentarer:

Christer Dyrwoold sa...

Känner igen mig även så kan det kännas för mig också. Den boken jag har påbörjat har fått ett avbräck så jag måste be om kraft att få igång mig igen.

Anonym sa...

Misströsta inte...finns fler som inte får färdig sin halsduk..haha! Kanske till nästa vinter som du söger. Du är INTE ful eller tjock!