söndag 15 januari 2012

Mitt 2011

Januari:
Efter en hemsk nyårsafton där jag nästan eldade upp min klänning, efter att ha satt mig på brickan med tända blockljus och min bästa vän ligger med min nyårsdejt, bestämmer jag mig för att sluta dricka.


Februari:
Vi sitter insnöade i huset och vissa dagar går det inte ens att köra till jobbet, innan plogbilen varit framme.




Mars:
Trivs med nykterheten och folk säger att jag strålar!
Klipper av mig mitt långa lockiga hår, som för att göra en nystart med mitt nynyktra liv. Ångrar mig sjukt mycket!




April:
Jag börjar umgås mer och mer med B och jag tar min första riktiga fylla, sen i januari.


Maj: Solen och alkoholen flödar!




Juni:
Vill sluta dricka igen och ber B om hjälp. Han serverar mig istället benzo och gräs och jag suger tacksamt i mig. Går samtidigt på Nyängens öppenvårdsmottagning och ljuger om min nykterhet.


Juli:
Semester och jag trivs med att ligga på gräsmattan stenad. Går på Sonispherekonsert och dricker några öl. Börjar dricka igen. Tog vid precis där jag slutade.






Augusti:
Krossar min fot under en flaggstång.
Kvaddar min bil och tar en överdos. Vaknar upp på intensiven, ledsen och livrädd. Gråter efter mina barn och blir efter 2 dygn utskriven.
Åker hem och fortsätter att dricka. Super som en idiot i ca två veckor.
Går sen till mitt första AA-möte.



September:
Gråter, svettas, har vidrig ångest. Klarar inte av att åka och handla eller göra någonting som rör sig utanför mitt hus.


Oktober:
Samma som september. Skogen är min räddning.



November: Bjuder hem folk för första gången sen jag blev nykter. Ett gäng AA och NA-vänner, som tillsammans med mig firar 100 dagar som nykter.



 
December: Firar min första vita jul och börjar tycka om mer och mer att vara nykter.
Nyårsafton tillbringas på ett NA-konvent i Eskilstuna med härliga NA-folk.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Ojjj, vilket händelsrikt år. Jag är så stolt att du har tagit dig ur den där skiten. Du är bäst och jag ser fram emot att följa ditt nyktra liv.
Kramar

Anonym sa...

Bra jobbat efter ett tufft år. Jag kämpar också efter ett jobbigt 2011ett år jag inte hoppas ska gå i repris. Kämpa på jag tror på dig! Kram