måndag 2 januari 2012

Bra dag!

Det blev ett långt besök hemma hos Gunilla.
Vi började med att gå ut och titta runt Länsmansgården, vad som tillhör mitt hus, byggnader och trädgård.
Gunillas man Kurt, ska bygga en hönsgård åt mig och Gunilla själv vill "hyra" in ett par hönor hos mig :)
Det finns en örtträdgård bredvid växthuset, en vedeldad bastu med en nybyggd uteplats till, en plommonlund, en stor gräsmatta att spela kubb på, bra parkeringmöjligheter...
På sommaren kommer det att gå hästar näst intill husknuten, sååå mysigt.

Gick igenom huset också och tittade på vad jag ska behålla i möbelväg.Det var inte så mycket, en gammal kista som tillhör huset, ett par gamla tavlor och två sängramar.
Jag får börja ställa dit lådor när jag vill, så det känns kanon!

Jag har mycket jag kan göra mig av med och på lördag ska jag kränga iväg en massa saker på loppis i Västerås. Lo berättade att det är loppis varje lördag i Bäckby och att man kan hyra bord där.

Avslutade besöket hos Gunilla med en kopp kaffe och en lång pratstund. Jag kände att jag ville berätta för henne om mitt alkoholmissbruk och hon sa att hon uppskattade det.

Åkte iväg på måndagsmöte nu ikväll och det var behövligt efter gårdagen.
Har även pratat med min äldsta och vi har rett upp allt.
Det känns väldigt skönt.
Hon har det inte helt lätt med tanke på min alkoholism.

I det stora hela har det varit en väldigt bra dag!
Jag har lite för många tankar på en person från gemenskapen bara och det känner jag en viss oro för.
Jag vet inte vad tankarna står för och hur det än är, så har jag bara tid för mig mig och mitt.

God natt alla fina!
Kram <3

3 kommentarer:

Susanne sa...

Skönt att det löste sig med dottern.
Ditt nya hus låter underbart.
Go´nattkramar!!!

Christer Dyrwoold sa...

Ja jag blir väldigt glad över att läsa om att det verkar bra med allting. Det låter ju väldigt fint det där huset. Känner mig lite avis tänk att få ha ett hus med bastu och hästar i närheten ut av huset. Vakna av hönsens kackel. Jag du ska känna dig väldigt lycklig. Grattis till dig att du står i mot den där djävulen. Jag håller på dig.

Anonym sa...

Bra att ni rett ut och är vänner. Det låter så mysigt att få bo så, riktigt avis. Här har vi också Länsmansgården...men där vill ingen bo om jag säger så... ! Glad för din skull.