onsdag 14 september 2011

Blommor

Jag har varit duktig och tagit in dom flesta av mina pelargoner utifrån och nu behöver jag nånstans att förvara dom. Jag har aldrig ställt undan mina pelargoner för övervintring, som dom flesta andra gör. Mina står i fönstrena och blommar i princip året om, men nu har jag så många att jag inte har plats.

Jag ska hämta ett sånt gammalt symaskinsbord hos mamma någon dag,som jag kan ställa blommorna på, men det känns som att jag har träffat henne tillräckligt för ett tag.

Btw så kom hon aldrig på min 18-årings födelsedag. Hon skickade ett sms till henne och skrev att hon var magsjuk. Det är en vecka sen och hon har fortfarande inte varit här och grattat sitt barnbarn, så jag antar att det är en riktigt jävlig och ihållande magsjuka!

I kväll är det Bonde söker fru på tv och jag har riktigt längtat efter det. Löjligt, när jag var "frisk" och hade ett liv, så kollade jag aldrig på tv. Nu är det typ det enda jag gör.
Jag t o m styr mina AA-möten efter tv-programmen. Sjukt.
Frisk var nog fel ord att skriva. Jag antar att jag är mer frisk nu, utan alkohol och tabletter i kroppen, än vad jag var med.

Men jag känner mig inte friskare i skallen. Har iofs aldrig varit riktigt frisk, så jag har inget att relatera till ;)

På återseende!

Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fint med blommor! Jag tillhör dom som till och med lyckas ha ihjäl plastblommor =S

Ett tips - gå in på din bloggs layout så du får upp alla gadgetar. Där kan du sen flytta runt och byta plats på dom. Då kan du te x lägga din profil längst upp och flytta ner blogglistorna ^^
Hojta om du behöver fler icke-efterfrågade tips, haha ;)

Susanne sa...

Va fint symaskinsbord, är det det bordet du ska hämta sen? Har ett likadant fast med nedfällbar symaskin, blev lite sugen på att "måla" det vitt.
Min sons farmor har inte haft någon kontakt med son på över 2 år. Trist att mor/farföräldrar inte vill ha kontakt med sina barabarn.
Kramar