söndag 18 september 2011

Rioja

Blev inget AA ikväll. Jag sitter kvar i samma position som jag gjorde senast, i soffan i vardagsrummet.
Ett glas vin hade suttit fint så här på söndagskvällen. En liter vin hade passat bra. Ett schysst rött vin och lite starka ostar till.
Aldrig mer.

Aldrig mer låter så drastiskt.
Det känns som ett handikapp, att aldrig mer kunna dricka något med alkohol i.
Jag kommer alltid att behöva förklara mig i situationer där det bjuds på alkohol. Folk reagerar om man är nykter på en fest. Jag vet. Jag har försökt att sluta dricka förut.

Även fast jag har valt att ha en öppen blogg om mitt missbruk, så känns det fortfarande jobbigt att säga att jag är en alkoholist.
Det kommer nog att dröja länge innan jag vågar tala om det för andra, som inte har samma sjukdom som jag själv.

Nu Dexter på tv och en stor portion chokladpudding. Mycket kalcium i mjölk, så då är det väl nyttigt? Dessutom använde jag lättmjölk. Even better :)

Gott slut på veckan kära vänner!

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskar Dexter! Såg sista avsnittet igår *gråta*
Kramizar