söndag 4 september 2011

Matvrak och vinsmak

Imorgon måste jag åka till AA i Västerås. Jag är så törstig att jag snart blir onykter av mina egna tankar!
Jag trycker i mig mackor med nutella, chips, litervis med cola, nötter, allt onyttigt jag kan hitta i princip. Jag har snusat sönder min överläpp och för varje snus jag lägger in så svider det som eld!

Igår när jag skulle sätta på mig ytterligare ett par jeans, så fattades det en decimeter för att kunna knäppa dom.
Jag får naturligtvis skylla mig själv, ingen tvingar mig att äta.
Varje kväll lovar jag mig själv att imorgon - då ska jag bli nyttig. Då ska jag starta dagen med en kesella och en kopp kaffe. Kesellahelvetet står ju bara och väntar på mig, i kylskåpet.

Min fot känns hyffsat okej nu och imorgon ska jag försöka att gå en runda på den (den friska foten får naturligtvis följa med).
Jag vet ju att jag kommer att må bättre när jag rört på mig.

Ikväll har jag ångest igen. Ångest för att jag inte dricker, ångest för att jag är en alkoholist, ångest för att jag tvångsäter, ångest för att jag är ensam, ångest för att jag känner mig smutsig och ful...

Mina nyktra vänner på AA berättar i sina delningar att dom är så tacksamma och glada för deras nya liv. Att dom ser på världen med helt andra ögon, än dom gjorde tidigare. Jag vill också komma dit! Jag vill vara en av dom som sitter på ett AA-möte och talar om för en nykomling, hur fantastiskt mitt underbara och nyktra liv är.
Jag visste att den här resan skulle bli svår och jag vet att den precis bara har börjat, men just nu är det enda som finns i mitt huvud, smaken av ett stort glas rödvin.

Inga kommentarer: